Greenchoice is een voorloper in de energiemarkt, primair toegewijd aan het leveren van duurzame energie aan huishoudens en bedrijven in Nederland. Sinds de oprichting in 2001, zie ook de geschiedenis van GREEN. impact investing, heeft het bedrijf zich ontwikkeld als dienstverlener rondom allerlei duurzame thema’s. Dit heeft geresulteerd in een stabiel en financieel gezonde organisatie met bijna 600 medewerkers en een trouwe klantenbase van meer dan 650.000 klanten (2024). Volgens de toonaangevende Sustainable Brand Index rekenen Nederlanders Greenchoice vrijwel steevast tot de top 3 van meest duurzame merken in Nederland.
Om klanten zo goed mogelijk te kunnen helpen met hun verduurzaming, heeft Greenchoice zich ten doel gesteld te transformeren naar een ‘platform voor duurzame keuzes’. Greenchoice wil ervoor zorgdragen dat groene keuzes werken voor iedereen, wat resulteert in een energietransitie die niet alleen voor iedereen is, maar ook van iedereen. Met invulling van deze missie is Greenchoice ervan overtuigd relevant te blijven in de (continue bewegende) markt en voort te kunnen borduren op haar trouwe klantrelaties en relevant(er) kan blijven voor toekomstige klanten die ook geholpen willen worden met hun duurzame stappen.
Om duurzaam leven voor iedereen mogelijk te maken, zoekt Greenchoice ook actief naar strategische partnerships eventueel versterkt met een (financiële) deelneming. Zo investeerde zij met partners de afgelopen 5 jaar bijvoorbeeld in de volgende capabilities om:
- Meerdere mensen financieel te kunnen laten profiteren van duurzaamheid (Duurzaaminvesteren)
- Grootzakelijke klanten te helpen hun energieverbruik te verduurzamen (KiesZon)
- Betaalbaarheid/infrastructurele issues van energielevering te overkomen d.m.v. batterijopslag (Green Energy Storage)
- Duurzaamheid van levering te vergroten door datagedreven sturing van energiestromen te optimaliseren (Energy Essentials)
- De installaties voor de duurzame huizen van de toekomst daadwerkelijk te kunnen realiseren (Saman Groep)